Tuntikuvaukset

Olemme jakaneet kaikki ryhmäliikuntatunnit neljään osa-alueeseen:
- Tehotreeni
- Kehonhuolto
- Tanssitreeni
- Ikiliike

Tämä helpottaa juuri Sinua löytämään itsellesi sopiva tunti. Tunnin edestä löydät vielä tutut tähtimerkinnät kertomassa tunnin tehokkuudesta ja kuormittavuudesta:

*     =kevyesti kuormittava, aloittelijan tunti
**   =kohtalaisen kuormittava perusjumppa, perustaso
*** =tehokkaampi ja vauhdikkaampi tunti, mahdollisuus tehotreeniin

Kaikki tuntimme sopivat sekä naisille että miehille, jollei toisin ole ilmoitettu.

Katso hinnat täältä ja ilmoittaudu mukaan! 

TEHOTREENI

*** Aamun Tehotreeni 
on kaikille kunnon treeniä rakastaville aamuvirkuille kohdennettu tunti. Treenin aikana hyödynnetään joko kehon omaa painoa tai monipuolisesti eri välineitä, kuten kahvakuulia, jumppapalloja, keppejä, TRX-köysiä ja käsipainoja. Tällä tunnilla hiki lentää, mutta hymy ei hyydy. Tule tehotunnille ja ota hyvä olo päivään kunnon treenillä! 

*** Kahvakuula
on monipuolista ja toiminnallista koko kropan treeniä, jossa kehonhallinta ja koordinaatio kehittyvät ja erityisesti keskivartalon lihakset vahvistuvat. Kahvakuulailu sopii sekä miehille että naisille. Treenin rankkuutta pystyy säätelemään kahvakuulan valinnalla. Naisille suositeltu aloituskuula on 8-12 kg ja miehille 12-16 kg. Seuran kuulat, joita riittää noin kahdellekymmenelle jumpparille, jaetaan saapumisjärjestyksessä.

*** Les Mills BodyPump ®
on levytangon avulla tehtävää lihaskestävyysharjoittelua, jossa koko vartalo kiinteytyy ja voimistuu. Tunti sopii kaikenkuntoisille miehille ja naisille ja tarjoaa mahdollisuuden kovaan ja tehokkaaseen voimatreeniin, koska painoja voi lisätä oman kunnon mukaisesti. Kokeile uutta yhdistelmätuntia, jossa tehdään ensin 30 minuutin Pump-tunti ja heti perään palauttava 30 minuutin Les Mills BodyBalance. 

** Miesten kuntotunti
tarjoaa peruskunnon kohotusta kaiken ikäisille miehille musiikin tahdittamana. Helpot askelsarjat ja lihasliikkeet käyvät hyvin vasta-alkajallekin. Ryhmä sopii myös hyvin peruskuntoharjoitteena muiden lajien harrastajille.

*** Muokkaus
on lihaskuntotunti, jossa käydään läpi kaikki vartalon päälihasryhmät erilaisia välineitä tai kehon omaa painoa apuna käyttäen. Tunnin alussa on noin 20 minuutin lämmittelyosuus ja tunti päättyy aina monipuolisiin venyttelyihin. 

*** Tehotreeni
on kohtuullisen raskas ryhmäliikuntatunti, joka kehittää monipuolisesti kuntoa ja vahvistaa kehoa. Tunti sopii aktiiviliikkujalle ja jonkin verran treenanneille, jotka nauttivat vauhdikkaasta menosta ja itsensä haastamisesta. Tunnilla hyödynnetään mm. levytankoja, steplautoja ja omaa kehoa. 

KEHONHUOLTO

* Asahi 
on tunti sinulle, joka haluat aloittaa viikon rauhallisesti, omaa kehoa kuunnellen ja huoltaen. Asahissa yhdistyvät sekä itämaisen että länsimaisen terveysliikunnan parhaat perinteet. Liikkeet tehdään rauhallisen hengityksen tahdissa, musiikki ei ole näillä tunneilla häiritsemässä keskittymistä. Niska-hartiaseutua lähinnä rentoutetaan, selkä kuntoutuu ja jalat vahvistuvat. Lisäksi Asahissa harjoitetaan tasapainoa ja asentoergonomiaa. Tunti päätetään rauhalliseen rentoututsharjoitukseen. Asahi on jokatoinen maanantai VaVo salilla, jokatoisena maanantaina samaan aikaan on Venyttely. 

* Hyvän olon jumppa
on suunnattu vähän liikkuville tai pitkän tauon jälkeen liikuntaa aloittaville, kaikille, jotka pitävät hieman rauhallisemmasta jumpasta mukavan musiikin tahdissa. Tunnit ovat helppoja ja matala- tai kohtuukuormittavia. Tunti sopii myös hyvin palautumiseen rankemmista liikuntasuorituksista. Tunti on suunnattu naisille.

** Hathajooga
on rauhallista ja lempeän meditatiivista joogaa, joka sopii kaikille. Tämä rauhoittaa mieltä, ylläpitää terveyttä ja parantaa liikkuvuutta, mutta haastaa juurikin rauhallisuudellaan, jolloin joogan alkuperäinen tarkoitus "ihmisen henkinen kasvu" saa tietoisuuden kehittyä. Nautimme asanassa olosta ja hengityksen tuomasta vahvuudesta kehoomme ja myös elämänvoimamme Pranan virtaus pysyy sisällä, emmekä tuhlaa sitä hajauttamalla ulkopuolelle. Näin ollen Ujjayi hengitys tulee myös hathajoogatunnilla tutuksi. Tunnin kesto on 75min ja leppurentous Savasana on 15 min. 

** Les Mills BodyBalance ®  
on rauhoittumista ja keskittymistä. Joogaan ja Pilatekseen pohjautuvat liikkeet parantavat lihaskuntoa, tasapainoa ja liikkuvuutta sekä vähentävät stressiä. Tunti on kaiken ikäisille ja kuntoisille sopiva, hyvää oloa lisäävä harjoitus.

** Miesten kehonhuolto
on tunti, joka soveltuu oheisharjoitteluksi aktiiviliikkujille tai pehmeäksi startiksi liikuntaharrastusta aloitteleville miehille. Tunnilla keskitytään erityisesti ryhtiä ylläpitävien lihasten vahvistamiseen, aktiivisen liikkuvuuden parantamiseen sekä tasapainoharjoitteluun. Etukäteen ei tarvitse osata mitään. Tule kokeilemaan, millaisia muutoksia ahkera kehonhuoltotreeni tuo talven mittaan esimerkiksi hiihtotekniikkaan tai golfin swingiin.

* Venyttely 
sopii sinulle, joka haluat huoltaa kehoa rauhallisesti venyttäen ja vahvistaen. Tunnilla on lempeä vartalon lämmittely sekä pitkät, lihaksistoa huoltavat venytttelyt. Tunti päätetään rauhalliseen rentoutusharjoitukseen. Venyttely on jokatoinen maanantai VaVo salilla, jokatoisena maanantaina samaan aikaan on Asahi. 

TANSSITREENI

** Lavis
eli lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin ja menevä tunti sisältää tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja rumba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

** Tanssillinen Voimistelu
on voimisteluryhmä aiemmin esim. joukkuevoimistelua, muuta voimistelua tai tanssia harrastaneille aikuisille naisille. Tanssillinen voimistelu on tanssin ja voimistelun yhdistävä, suomalaiseen naisvoimisteluun pohjautuva laji, joka liikuttaa nuoria ja varttuneempiakin naisia. Ryhmä harjoittelee esitysohjelmia seuran näytöksiin sekä mahdollisesti osallistuu Voimisteluliiton tanssikilpailuihin.   

** Tanssimuokkaus
on hauska tanssillinen perustunti, joka etenee musiikkikappale kerrallaan tyylistä ja tunnelmasta toiseen. Puolet tunnista liikutaan mukaansatempaavan musiikin tahtiin ja lopputunti käytetään lihaskuntoharjoitteluun ja venyttelyihin. Tavoitteena on nauttia musiikista ja liikunnasta!

IKILIIKE

* Hyvää oloa ja tanssia 
on suunnattu naisille, jotka pitävät hieman rauhallisemmasta tunnista mukavan musiikin tahdissa. Tunnit ovat helppoja ja matala- tai kohtuukuormittavia. Tunnin aikana edetään teemasta toiseen mukavan, leppoisan musiikin tahdissa tanssien ja lihaskuntoliikkeitä tehden. 

* Kehonhuolto
kehittää tasapainoa, keskivartalon hallintaa, kehon elastisuutta, lihastasapainoa ja liikkuvuutta. Kehonhuoltotunti on loistava tapa pitää kroppa kunnossa lihaskuntoharjoittelun ja syketuntien lomassa.Tunti sisältää erillisen rentoutusosion.  

** Keskiviikkopuntti 
on toiminnallinen punttitreeni, joka tehdään kuntosalin erilaisilla vapailla painoilla sekä omalla kehonpainolla. Lisäksi tehostamme treeniä mm. kahvakuulila, palloilla ja gymstickeillä. Jokainen treenaa oman kuntonsa mukaan. Tavoitteena on lihas- ja voimakestävyyden parantaminen, tekniikkaa unohtamatta. Tunti pidetään liikuntahallin alakerran kuntosalilla. 

** Lavis
on suunnattu kaikille yli 60-vuotiaille tanssin ystäville. Tunti on matalakynnyksinen, mutta kohtuu kuortmittava, joten ennen liikuntaa harrastamaton voi tulla helposti mukaan!  Lavis, eli lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Tunnilla tanssitaan ilman paria tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, polkka ja rumba.Huom! Ikiliike Lavista on kaksi ryhmää peräkkäin, valitse kummalle ilmoittaudut, näin saamme jaettua ryhmät tasaisesti ja vältymme ruuhkalta. 

** Liikunnalliset 
ryhmä on sekä miehille että naisille sopiva matalankynnyksen tunti. Vaihtuva teema takaa monipuolisen harjoittelun koko vartalolle. Välillä ulkoillaan, tanssitaan ja kuntoillaan salissa. Aikaisempaa liikuntataustaa et tarvitse, tule rohkeasti mukaan hauskaan ryhmään!

** Miesten teematunti 
on miesten oma ryhmä. Tunnilla on kuukausittain vaihtuva teema, joten mukaan tunnille voi hypätä koska vaan. Teemoina mm. keppijumppa, tasapainojumppa, kiertoharjoittelu ja lihaskuntojumppa. Aiempaa liikuntataustaa ei tarvita, joten tässä ryhmässä on helppo aloittaa kuntoilu tai jatkaa jo olemassa olevaa liikuntaharrastusta.

* Tanssien estradille 
on uusi ryhmä Sinulle, joka tykkäät tanssia ja esiintyä. Ryhmä harjoittelee erilaisia ohjelmia seuran näytöksiin ja miksei myös muihinkin tilaisuuksiin. Tule rohkeasti mukaan rakentamaan erilaisia esitysohjelmia!

** Voimaa & Vireyttä 
ryhmä on suunnattu kaikille yli 60-vuotiaille liikkujille, niin miehille kuin naisille. Tunnilla harjoitetaan arjen toimintakykyä ylläpitäviä tekijöitä kuten tasapainoa, lihasvoimaa ja liikkuvuutta erilaisten harjoitusten kautta välineillä ja ilman. Tunti sopii kaikille ikään, sukupuoleen tai liikuntataustaan katsomatta. Liikutaan yhdessä ja pidetään mieli virkeänä!